צביקה כהן: מחויב ל'שקופות' בנושא הסמינרים

    אבי יעקב No Comments on צביקה כהן: מחויב ל'שקופות' בנושא הסמינרים
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סגן ראש עיריית ירושלים ונציג ש"ס צבי כהן יכול היה למצוא עצמו בקדמת רשימת ש"ס לכנסת הבאה, כאשר ההצעה הועברה אליו בצורה רשמית, אולם הוא בחר להמשיך בעשייתו החשובה בירושלים.

    בראיון הוא אומר: "אני רואה את ההצעה כזכות ומחמאה גדולה ומביע את הערכתי הגדולה למועצת חכמי התורה וליו"ר ש"ס הרב אריה דרעי על האימון, אבל יחד עם זאת ביקשתי להישאר בתפקידי בירושלים כי אך לפני קצת יותר משנה נבחרתי לתפקיד ואני מרגיש עצמי מחוייב לציבור הספרדי הירושלמי אותו אני מייצג. אני חושב שלשמור על מחויבות לציבור שבחר בי זו מטרה ראויה מספיק, ואני מרגיש שאני לא יכול להפסיק את העשייה באמצע".

    צבי כהן, כידוע, כיהן במספר רב של תפקידים כנציג ש"ס. על שאלתנו איך הוא מייחד את תפקידו הנוכחי הוא אומר "ראשית מרגש אותי מאד להיות ירושלמי ועוד נציג ציבור בירושלים. אמנם, בעבר היינו שותפים להקמת מוסדות חינוך וישיבות רבות, אבל כיום אני ממונה באופן ישיר על החינוך החרדי בירושלים וזו אחריות והרגשה נהדרת. חשוב לציין כי מי שהוביל באופן אישי את המו"מ עם ראש עיריית ירושלים הוא יו"ר התנועה הרב דרעי שראה חשיבות רבה לעצב את החינוך בעיר. גם נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן מדבר תמיד על החשיבות שבעשיה למען החינוך, ולכן אני חושב שהעבודה חשובה.

    "מבלי לפגוע בנציגים החרדיים מהמפלגות האחרות, אני חושב שקהל האלפים שהצלחנו לתת לו מענה יכול להעיד כמה עשינו מהפכה בתחום".

    אתה חושב שיש שקופים בירושלים?
    "בהחלט. ראשית, וזו אחת הסיבות שבחרתי להישאר בתפקידי, אלו בנות הסמינרים. לא ספרו אותן עד עכשיו, ואני פועל בכל כוחי לסייע להן וב"ה רואה ברכה בעמלי. ובכלל, המוסדות הספרדיים בירושלים היו שקופים. באותם שקופים אנחנו מתעסקים ומשתדל לעשות ככל יכולתי. הצלחנו לסייע רבות, ונמשיך לפעול לכך".

    מה בדבר הפעילות לציבור המסורתי בירושלים?
    "אני שמח שכיום סיעת ש"ס בירושלים פועלת בכל המישורים ובכל כוחה – מה שלא תמיד היה. כיום יש לנו למשל את נציגנו נחמן סבן שממונה על אגף הארנונה והוא עושה לילות כימים כדי לסייע לכל הציבור בירושלים ללא הבחנה. הוא מטפל ומצליח לסייע ולבצע מהלכים כדי לסייע לכל אותם אנשים שצריכים את הסיוע. בנוסף יש לנו את הרב מלכיאלי שחבר בוועדת בנין ערים ומסייע לקהל ההמונים. הנציגים הירושלמים עושים עבודה חשובה גם לציבור הכללי בעיר".

    בא נדבר על הבחירות. איך אתם נערכים לקראתם?
    "לש"ס יש את נוסחאות העבודה שלה. המטות בירושלים עובדים בסנכרון מלא עם המטה הארצי, וב"ה כבר נפרסו פעילים בשטח. הפעילים נפגשים באופן רציף עם רבני השכונות, גבאי בתי הכנסת, ראשי שכונות ועם הציבור. מתקיימים חוגים ופעילויות ומתוכנן גם כנס אחד גדול בירושלים. אני מאד אופטימי".

    האם אתה חושש מזליגת קולות של ספרדים בירושלים בגלל דעות ימניות או מאוכזבי ש"ס?
    "הרב אריה דרעי חזר במלוא עוצמתו לתוך המערכת והוא מנווט את הספינה בצורה אחראית וטובה. אני לא רואה כל סיבה שאנשים יצביעו למפלגות אחרות. ש"ס זה הבית לכל הספרדים. רק אנחנו נוכל לדאוג להם".



    0 תגובות